Dvacátý devátý týden: Dýchání pod vodou, první týden
Začali jsme věřit, že Síla větší než my sami nás může přivést k rozumu.-Krok 2 Dvanácti kroků
Otec Richard uvažuje o tom, že dar 2. kroku lze přijmout pouze prostřednictvím plného, ztělesněného přijetí Boží milosti:
Druhým krokem je uvěřit
2. krok je nezbytným toužením, otálením a couváním, které nevyhnutelně předchází plnému skoku víry. Pro popis tohoto kroku je moudré používat aktivní sloveso: „uvěřil“. Odevzdání víry se neodehraje v jednom okamžiku; je to delší cesta, postupné odpoutávání, odnaučování a předávání. Nikomu se to nepodaří na první nebo dokonce druhý pokus. Touha a touha se musí výrazně prohloubit a rozšířit.
což znamená otevřít hlavu, srdce a tělo
Abychom se mohli konečně odevzdat uzdravení, musí se v nás otevřít tři prostory – a to všechny najednou: naše umíněná hlava, naše uzavřené srdce a naše bránící se a bráněné tělo. To je práce spirituality – a je to práce. Ano, je to konečně práce „Síly větší, než jsme my sami“, a povede k velkému prozření a hloubce vhledu.
a tak se dostaneme do přítomnosti
Když jsou všechny tři vnitřní prostory otevřené a naslouchají společně, můžeme být vždy přítomni. Být přítomný znamená vědět, co v daném okamžiku potřebujeme vědět. Být něčemu přítomen znamená dovolit, aby nás daný okamžik, osoba, myšlenka nebo situace změnily.
meditací
Abychom si udrželi otevřený prostor mysli, potřebujeme nějakou formu kontemplativní nebo meditační praxe. Dalo by se říci, že autentická spiritualita je vždy záležitostí vyprázdnění mysli a zároveň naplnění srdce.
pozitivním přístupem ke druhým lidem
Abychom si udrželi otevřený prostor srdce, téměř všichni potřebujeme určité uzdravení, pokud jde o zranění, která si neseme z minulosti. Potřebujeme také být ve správném a upřímném vztahu s lidmi, aby nás druzí mohli milovat a dotýkat se nás na hlubších úrovních a abychom my mohli milovat a dotýkat se jich. Nic jiného neotevírá prostor srdce tak pozitivním a trvalým způsobem.
uvolníme své tělo pravdě
Udržovat naše tělo méně bráněné je také práce na léčení minulých zranění a mnoha vzpomínek, které jako by se ukládaly do těla. Tělo jako by nikdy nepřestávalo nabízet svá poselství. Naštěstí tělo nikdy nelže, i když mysl nás bude neustále klamat. Je velmi výmluvné, že Ježíš se lidí při uzdravování obvykle fyzicky dotýkal. Věděl, kde jsou uloženy vzpomínky a zranění: v samotném těle.
a nebráníme se tajemství přítomnosti
Máme-li dospět k víře, že Síla, která je větší než my sami, nám může navrátit zdravý rozum, pak k této víře dospějeme tak, že si osvojíme schopnost prosté, jasné a nezatížené přítomnosti. Ti, kdo dokáží být přítomni hlavou, srdcem i tělem zároveň, se vždy setkají s Přítomností, ať už ji nazývají Bohem, nebo používají jiné slovo. Tyto dovednosti se většinou naučíme tím, že necháme život, aby k nám přicházel podle svých vlastních podmínek, aniž bychom se bránili úžasnému, základnímu Tajemství, které je všude, stále a nabízí se.
Přečtěte si tuto meditaci na cac.org.
Translated with DeepL.com (free version)
Prameny:
Selected from Richard Rohr, Breathing under Water: Spirituality and the Twelve Steps, 10th anniv. ed. (Cincinnati, OH: Franciscan Media, 2011, 2021), 9, 11, 12, 13, 14.
Image credit and inspiration: Jenna Keiper, drop (detail), 2020, photo, Albuquerque. Click here to enlarge image. Water’s shapes and currents can be confusing. Where is the beauty in being underwater?